Internet security & veilige werkplek

Op het gebied van beveiliging, maakt KBA het volgende onderscheid:

  1. Beveiliging van data-, mail- en internetverkeer. Hiervoor maakt KBA gebruik van de juiste beschikbare ‘high end’ beveiliging soft- en hardware, waarvan bewezen is dat deze zo veel mogelijk ongewenste zaken tegenhouden, zoals:
    • Spam
    • Virussen
    • Malware
    • Phishing berichten

    Deze beveiligingstools worden met grote regelmaat bijgewerkt (update versies) en moeten dus binnen het netwerk tijdig geïnstalleerd worden om een veilige werking van het netwerk te waarborgen.  

  1. Back-up van data, mail, beelden op fysieke hardware of in de Cloud is een noodzakelijkheid!
    KBA heeft hier verschillende mogelijkheden voor en wil u hierover graag adviseren.
  2. Afgeschermde VPN toepassingen met behulp van Zyxel hardware en VPN software.
  3. Encryptie + 2 traps verificatie zijn hierbij vast onderdeel.
  4. Gescheiden netwerken voor interne en externe processen/gebruikers.
  5. Tijdige software en netwerk updates.
  6. Genereer voldoende log informatie uit systeem en applicatie gebruik.
  7. Controleer welke apparaten en diensten bereikbaar zijn vanaf het internet en bescherm deze.
  8. Maak en onderhoudt een toegang overzicht tot uw gegevens bestanden 
(DATA) en diensten met name bij het hybride werkplekmodel en cloud transformatie van primaire bedrijf proces systemen.

Klik hier om de handreiking cybersecuritymaatregelen van het Nationaal Cyber Security Centrum te downloaden.

Aanpak van een goed georganiseerde veilige (hybride) werkplek

In de hybride werkomgeving wordt het een hele klus om agenda’s op elkaar af te stemmen, vergadervoorzieningen te plannen en bestanden te delen als meeting deels online en deels fysiek plaatsvinden. Werken in het nieuwe normaal kan alleen lukken met de inzet van slimme  technologie. Die inzet vraagt beleid. Vrijheid, blijheid en iedereen zijn eigen tooltje belemmert de productiviteit.

Wij zijn er helemaal op gericht om onze klanten in staat stellen samen slimmer te werken met behulp van innovatieve technologie. Duizenden bedrijven in heel Europa maken gebruik van dit type services. Wij weten waar we over praten.

Wij zien 5 stappen die bedrijven zullen helpen hybride werken met succes in te voeren.

1. Security First

Security moet het startpunt zijn bij het invoeren van het hybride werken, zeker in deze tijden van ransomware, hacks, datalekken en GDPR. Zorg voor hoogwaardige, veilige VPN-verbindingen tussen de thuiswerkplekken, het kantoor en de clouds die je gebruikt. Dwing Multi Factor Authentication af, je weet wel: het inloggen met behulp van een token, een authenticatie-app op de telefoon of de biometrische kenmerken van de gebruiker (vingerafdruk of gezichtsherkenning). Moderne smartphones hebben dat allemaal. Pas Mobile Device Management toe. Dit is het kunnen bepalen wat er op een laptop, tablet of smartphone wel en niet mag worden gedaan. Zo’n device kan op afstand worden beheerd en zelfs gewist bij uitdiensttreding van de medewerker dan wel verlies of diefstal van het apparaat. Zorg voor maatregelen en tools om ransomware tegen te houden.

2. Standaardiseer

Zoom, Teams, Webex, Google Meet. Whatsapp, Slack…. er zijn veel tools voor online samenwerken. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren en elke tool heeft zijn fans en haters. Dit herken je vast wel: “Ja maar ik vind Zoom/Teams/Facetime veel fijner. Laten we dat gebruiken.” Breek daar doorheen en kies één standaard. Eén enkel platform is gemakkelijker te beveiligen en te beheren dan al die verschillende tools. Het vertaalt zich bovendien in lagere kosten. Standaardiseer ook op hardware. Dat is misschien vloeken in de kerk in deze tijden van Bring Your Own Device (BYOD), waarin iedereen zelf mag bepalen met wat voor apparaten hij of zij werkt. Maar het is een crime om al die besturingssystemen, devices, apps te managen en te beveiligen. BYOD is een restant uit de tijd dat met name enterprises werkten met verouderde bedrijfsapplicaties en legacy PC’s. Moderne laptops en smartphones zijn allemaal prima, ongeacht het merk. Elke medewerker wordt blij van een nieuwe laptop en smartphone van een goed merk. Die dan natuurlijk wel regelmatig vernieuwd moeten worden…

3. Integreer

Kies een platform dat én communicatie én collaboratie én content management mogelijk maakt. En vergeet daarbij je bedrijfstelefonie niet! Wij zien dat onze klanten het meest gebaat zijn bij Teams of Cisco Webex. Wij hebben koppelingen gemaakt tussen deze platforms en bedrijfstelefonie. Daardoor komt op één plek alles samen wat u en uw klanten nodig hebben om makkelijk en snel te kunnen werken: bellen (vast en mobiel), chat, video-conferencing, documenten en agenda’s delen, presence en nog veel meer. Die online plek maakt het supereenvoudig om naadloos samen te werken zonder tussen applicaties en tools te moeten wisselen.

4. Naar de cloud

De moderne platforms die het hybride werken ondersteunen, werken alle online, in de cloud. Eigenlijk is er in het middenbedrijf geen business case meer te maken voor het onder eigen beheer aanschaffen, beveiligen en draaien van business software in het eigen datacenter. Cloud providers zijn veel beter in security dan u, omdat zij de schaal hebben om eigen security specialisten full time in te zetten. Bovendien kunnen zij hun software doorlopend innoveren en verbeteren. Dus als het even kan, kies dan voor een cloudoplossing. Dan ben je ook van die server-spullenboel af. Wij hebben de keuze voor de cloud lang geleden zelf ook gemaakt. Ons Horizon-platform voor slim samenwerken is volledig cloud-based en draait in onze zwaar beveiligde  datacenters in Europa. Uw data is dus AVG-proof!

5. Maak je medewerkers blij

Tevreden medewerkers zijn productiever en blijven langer. In deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt is het belangrijk om je mensen te binden aan je bedrijf. Met goede voorzieningen voor hybride werken, zijn ze beter in staat hun werk zelf te managen. Bovendien zijn ze flexibeler in de keuze van waar en  wanneer ze hun werk doen. Medewerkers die kinderen hebben of klein behuisd zijn, kunnen gewoon naar kantoor komen. En wie liever wil  thuiswerken kan daarmee doorgaan. Met de introductie van het hybride werken kun je maatwerk bieden, rekening houdend met de gezondheid en de veiligheid van jouw mensen. En met de doorlopende  aanpassing van de overheidsmaatregelen aan het verloop van de pandemie. Want daar zijn we waarschijnlijk nog niet vanaf.

Kom nu in actie

Wilt u ook een volgende stap zetten in de manier waarop jouw mensen samenwerken? Neem contact met ons op. Wij voorzien in een totaaloplossing waarin allerlei innovatieve technologie van diverse topmerken is geïntegreerd, inclusief het beheer. Dat bespaart u veel tijd en moeite. En u weet precies waar u aan toe bent.

KBA beveiligt uw internetverkeer en data

Een back-up op fysieke hardware of in de Cloud is een noodzakelijkheid

The best class in customer service