Nieuws

To cloud or not to Cloud…that’s…

6 april 2023



Voor veel bedrijven is de vraag of ze in de cloud moeten gaan werken erg belangrijk en actueel. Dat geldt ook voor jou? KBA Automatisering heeft de antwoorden.

Geen financieel voordeel…

Wat de Cloud ogenschijnlijk voor managers aantrekkelijk maakt, zijn de maandelijkse kosten met betrekking tot budgettering. In de praktijk zijn de hosting kosten hoger dan de aanschaf van een eigen server. Het geeft gemak, maar levert dus geen financieel voordeel op.

Vraag je bijvoorbeeld alleen al eens af…

Wat zijn de kosten van de data opslag, het maken van back-ups en het onderhoud, zodanig dat altijd en op elk moment alle data, maar ook jouw systeem met alle instellingen, rechten enz., terug te zetten zijn.

En de back-up van de back-up?
Waar staat jouw data eigenlijk? Welk land? Want de Cloud is natuurlijk geen in de lucht hangend wolkje maar een fysieke externe locatie. En sommige landen zijn gevoeliger voor cybercrime dan andere. Bovendien zijn er in verschillende landen andere wetten en standaarden.

Het is het dan ook aan te raden een beveiligingsstrategie/-plan op te maken van jouw IT omgeving en om te zetten in een regulier plan van aanpak.

Zonder een onderhoudsovereenkomst of een duidelijke afspraak over onderhoud en de daaraan gerelateerde zaken, doet niemand iets. Je moet dit dus zelf regelen of het door een bedrijf (zoals KBA) laten uitvoeren op periodieke basis.

Best complexe materie dus. Want dan zijn er ook nog de hybride oplossingen.

Zie: Cloud diensten en Microsoft 365 toepassingen KBA automatisering

Gelukkig is KBA Automatisering er voor jou om een plan op maat te maken. Specifiek gericht op jouw bedrijf want het is maatwerk. Zolang de Cloud bestaat helpen wij al bedrijven om tot een goed beleid te komen rondom dit onderwerp. Wij bestaan tenslotte al meer dan 30 jaar!

Contact opnemen met KBA · Ons adres, e-mail en telefoonnummer.
Ander nieuws
Nieuwe stap voor Casper binnen KBA
15 september 2025
Op 8 januari 2024 begon Casper van Vliet als werkplekbeheerder bij KBA Automatisering. Tijdens zijn sollicitatie heeft Casper al aangegeven dat hij een functie als leidinggevende wel ziet zitten....
Pas op voor de gevaren van openbare WiFi
12 september 2025
Openbare wifi is superhandig. Even je laptop openklappen in de trein of snel een document sturen op de parkeerplaats. Veel mensen doen het. Maar ben jij je er van bewust...
Het is echt tijd om in actie te komen…
11 september 2025
Vanaf 14 oktober 2025 stopt Microsoft definitief met beveiligingsupdates voor Windows 10. Dat betekent dat systemen dan kwetsbaar zijn voor virussen en hackers. Bovendien vervalt op diezelfde datum de ondersteuning...
Werken in de cloud, dit is wat je moet weten 
3 september 2025
Dit is Wouter Tol
22 augustus 2025
Dit is Wouter Tol — onze nieuwe collega op de support afdeling. Werken in de ICT heeft zijn interesse; zowel zakelijk als privé is hij daar actief mee bezig. Hij...
Heb jij zicht op hoe jouw team AI gebruikt?
18 augustus 2025
In veel MKB-bedrijven is AI inmiddels vanzelfsprekend in het dagelijkse werk. Van het samenvatten van vergaderingen tot het genereren van teksten of ideeën tijdens een MT-sessie. AI is overal. Maar…...
Overstappen, makkelijker dan je denkt!

Geen gedoe, geen impact voor je bedrijf. Het is net als van zorgverzekering wisselen – wij regelen alles, jij merkt er niks van.

Vul het onderstaand formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

KBA Support
Wanneer er iets misgaat met je netwerk of computersysteem, wil je snel geholpen worden. Dat snappen we! Bij KBA zorgen we dat je altijd weet waar je aan toe bent. Dit zijn de mogelijkheden:
Support tijdens kantoortijden
(ma t/m vr 08:00 – 17:00 uur)
Support buiten kantoortijden
  • Stuur een e-mail naar: support@kba.nl
  • Dringend probleem? Bel ons storingsnummer: 0297-591487


Let op: dit nummer is alleen bereikbaar buiten kantoortijden en hier gelden afwijkende tarieven.

Contact
Direct contact opnemen?

We staan voor je klaar. Neem gerust contact via onderstaand formulier.

We helpen je snel en persoonlijk verder.

Met één klik geholpen