Nieuws

Overstappen naar Microsoft 365 is makkelijk en biedt veel voordelen!

23 augustus 2024



Met een bestaande klant hebben wij al wat langer geleden gesproken over de voordelen die werken met SharePoint en MS365 een bedrijf kan bieden. Hij benaderde mij deze week met de boodschap er goed over nagedacht te hebben en in november van dit jaar de stap naar MS365/ SharePoint te willen gaan maken.

Niet alleen omdat de huidige NAS een beetje aan het einde van de levensduur komt, maar ook omdat het bedrijf werkt met parttime medewerkers die op verschillende locaties hun werk uitvoeren.

Door het werken met MS365 kunnen zij altijd en overal beschikken over de juiste en meest recente data. Ook zijn zij straks altijd op de hoogte van wijzigingen door collega’s. En dat is nu juist 1 van de dingen die onze klant graag wil/ waar zijn voorkeur naar uitgaat.

Op zich is dit natuurlijk een heel mooi en positief bericht. Dit betekent ook dat KBA voor de klant nu de hele overstap mag gaan verzorgen, gaat zorgdragen voor het verplaatsen van alle data en ondersteuning gaat bieden met betrekking tot de SharePoint omgeving waar onze klant mee gaat werken.

Voor dit soort gevallen heeft KBA een stappenplan ontwikkeld, waarbij KBA de klant op professionele wijze begeleidt in het zich eigen maken van de MS365 omgeving en de daarbij beschikbare mogelijkheden.

Wij hebben gemerkt dat dit in de praktijk zeer goed werkt en door gebruikers als verrassend prettig wordt ervaren.

Uiteindelijk resulteert dit dus in een win-win situatie.

Een paar voordelen van werken met MS365:

Vooral als jij en jouw medewerkers op verschillende locaties actief zijn, is het werken met MS365 een enorm handig hulpmiddel.

Je bent, in combinatie met de synchronisatie van jouw bestanden via One Drive, niet meer afhankelijk van 1 locatie waar een server of NAS systeem staat.

Als je in een SharePoint omgeving werkt, kun je ook zien wie er tegelijk aan het werk is in datzelfde document. Deze optie is met lokaal werken gewoon onmogelijk!

Ben jij of is jouw bedrijf de volgende die wij kunnen ondersteunen met de migratie naar MS365?

Ander nieuws
KBA voor de camera
3 juni 2025
Afgelopen week stonden we voor de camera. Want achter de schermen werken we hard aan een nieuwe website en nog meer vernieuwingen die te maken hebben met de toekomst van...
Maak kennis met:
3 juni 2025
Dit is Tom Baltus — onze nieuwe collega op de binnendienst. Werken in de ICT heeft hij met de paplepel ingegoten gekregen. Hij is jong, scherp en vanaf degene die...
De vraag is: ben jij een goed voorbereide ondernemer?
6 mei 2025
Dit is een belangrijke datum voor windows gebruikers: 14 oktober 2025. Vanaf dan geen beveiligingsupdates meer voor Windows 10. Geen patches, geen support. En dus: risico op datalekken, kwetsbaarheden en...
Geen losse eindjes… uhhh kabels.
2 mei 2025
Wij komen niet “even iets fixen” — wij zorgen dat jouw ICT klopt. Altijd. KBA zorgt voor (digitale) structuur. Zichtbaar én onzichtbaar....
Waarom Periodiek Onderhoud aan je Netwerk Cruciaal is – Voorkom dat je plotseling stilvalt
30 april 2025
Stel je voor: je auto stopt onverwacht. Geen waarschuwing, geen voorbereiding. Het gevolg? Vertraging, onkosten, en een hoop ergernis. Datzelfde kan gebeuren met je netwerk-infrastructuur als je geen regelmatig onderhoud...
WiFi op de kwekerij in 2024
15 oktober 2024
Met een bestaande klant hebben wij al wat langer geleden gesproken over de voordelen die werken met SharePoint en MS365 een bedrijf kan bieden. Hij benaderde mij deze week....
Overstappen, makkelijker dan je denkt!

Geen gedoe, geen impact voor je bedrijf. Het is net als van zorgverzekering wisselen – wij regelen alles, jij merkt er niks van.

Vul het onderstaand formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

KBA Support
Wanneer er iets misgaat met je netwerk of computersysteem, wil je snel geholpen worden. Dat snappen we! Bij KBA zorgen we dat je altijd weet waar je aan toe bent. Dit zijn de mogelijkheden:
Support tijdens kantoortijden
(ma t/m vr 08:00 – 17:00 uur)
Support buiten kantoortijden
  • Stuur een e-mail naar: support@kba.nl
  • Dringend probleem? Bel ons storingsnummer: 0297-591487


Let op: dit nummer is alleen bereikbaar buiten kantoortijden en hier gelden afwijkende tarieven.

Contact
Direct contact opnemen?

We staan voor je klaar. Neem gerust contact via onderstaand formulier.

We helpen je snel en persoonlijk verder.

Met één klik geholpen