Met een bestaande klant hebben wij al wat langer geleden gesproken over de voordelen die werken met SharePoint en MS365 een bedrijf kan bieden. Hij benaderde mij deze week met de boodschap er goed over nagedacht te hebben en in november van dit jaar de stap naar MS365/ SharePoint te willen gaan maken. Niet alleen omdat de huidige NAS een beetje aan het einde van de levensduur komt, maar ook omdat het bedrijf werkt met parttime medewerkers die op verschillende locaties hun werk uitvoeren.
Door het werken met MS365 kunnen zij altijd en overal beschikken over de juiste en meest recente data. Ook zijn zij straks altijd op de hoogte van wijzigingen door collega’s. En dat is nu juist 1 van de dingen die onze klant graag wil/ waar zijn voorkeur naar uitgaat.
Op zich is dit natuurlijk een heel mooi en positief bericht. Dit betekent ook dat KBA voor de klant nu de hele overstap mag gaan verzorgen, gaat zorgdragen voor het verplaatsen van alle data en ondersteuning gaat bieden met betrekking tot de SharePoint omgeving waar onze klant mee gaat werken.
Voor dit soort gevallen heeft KBA een stappenplan ontwikkeld, waarbij KBA de klant op professionele wijze begeleidt in het zich eigen maken van de MS365 omgeving en de daarbij beschikbare mogelijkheden.
Wij hebben gemerkt dat dit in de praktijk zeer goed werkt en door gebruikers als verrassend prettig wordt ervaren.
Uiteindelijk resulteert dit dus in een win-win situatie.
Een paar voordelen van werken met MS365:
- Vooral als jij en jouw medewerkers op verschillende locaties actief zijn, is het werken met MS365 een enorm handig hulpmiddel.
- Je bent, in combinatie met de synchronisatie van jouw bestanden via One Drive, niet meer afhankelijk van 1 locatie waar een server of NAS systeem staat.
- Als je in een SharePoint omgeving werkt, kun je ook zien wie er tegelijk aan het werk is in datzelfde document. Deze optie is met lokaal werken gewoon onmogelijk!
Ben jij of is jouw bedrijf de volgende die wij kunnen ondersteunen met de migratie naar MS365?